Selasa, 15 November 2011

Hati Terasa

Akhir2 ni cuaca asyik mendung aje.. 
Mungkin disebabkn oleh musim hujan yg melanda bermula November - Disember..
Begitu juga hati ini yg akhir2 ini gundah gulana, sedih sepi...
Aku sedih mengenangkn nasib atau takdir llahi,



Segala ketenangan yg ku kecapi seakan hilang dibawa oleh angin..
Sesungguhnya aku buntu..
Apakah yg harus aku buat,
Apakah yg harus aku pilih,
Apakah yg harus aku lakukan,
Aku seakan dalam dilema..
Menghitung hari dan memikirkan apa yg harus aku jalani yg belum aku tau dan belum tentu menuju apa yg aku hajati..
Betul kata orang "Ku sangkakan panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengahari.." Tapi aku percaya kepada Qada' dan Qadar llahi.. Sesungguhnya Allah lebih mengetahui..
Jika difikirkan kenapa kita perlu ikut kata org sedangkn kehidupan kita samada susah dan senang kita sendiri yg jalani..
Orang takkan menolong kita.. Mereka hanya mampu melihat dan pandai berkata2 seolah2 mereka pandai menilai sedangkan mereka sendiri mmpunyai masalah cuma aku yg tidak gembar-gemburkn...
Ya Allah berilah hidayah kpd mereka semoga mereka berada di landasanMu ..
Ya Allah bantulah aku sesungguhnya aku buntu dalam mencari erti sebenar kehidupan yg bergelar MANUSIA...










Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...